Laseroterapia dla mężczyzn depilacja laserowa dla panów Bydgoszcz
Skuteczna depilacja laserowa
24 lutego, 2017
Usługi transportowe Wrocław Przeprowadzki dla osób indywidualnych i firm
Krajowe usługi transportowe
27 lutego, 2017

Sposoby serwisowania skuterów

serwis skuterów Kymco naprawa Kymco pielęgnacja Kymco

Na co zwrócić uwagę podczas przeglądu skutera?

Większość osób, które planują kupno skutera, w małym stopniu uświadamia sobie jakim sposobem właściwie go pielęgnować. Od właściwej pielęgnacji zależy bowiem – mówiąc pokrótce – jego „żywotność”. Będziemy mieli szansę go używać dłużej, zaś jazda nim będzie dużo spokojniejsza. Jakie czynności powinniśmy zrobić? Głównie: absolutnie nie zamęczać motoru intensywną jazdą, zatem z manetką do końca, albowiem może to zdecydowanie wzmóc temperaturę motoru, zaś w wyniku tego go popsuć. Ponadto wszelakie popisy kaskaderskie trzeba niestety spostrzegać w mieszkaniu na ekranie laptopa lub telewizora. Chodzi tutaj oczywiście o nagłe hamowanie czy przejażdżkę na pojedynczym kole (niejednokrotnie tylnym). Taka przejażdżka naraża na uszczerbek nasze zdrowie, zaś często życie, skoro jest związana z wielką prędkością. Przykładowo skuter Kymco należy przeczyszczać ręcznie. Myjka pod ciśnieniem absolutnie nie starczy, ażeby precyzyjnie wyszorować wszystkie komponenty (zwłaszcza te najmniejsze). Trzeba spędzić przy takim jednośladzie znacznie więcej czasu. Zobaczyć uważnie po dowolnej ekspedycji stan skutera, np. w badaniu jakichkolwiek ewentualnych niesprawności. Warto wypolerować wydech, zweryfikować czy w jakimś miejscu nie posiada korozji i czy hamulce są w dobrym stanie. Rekomenduje się raz na tydzień sprawdzenie stanu świateł oraz kół. Poza tym nie powinno się przekraczać dozwolonego obciążenia, inaczej ilości ładunku, który mamy możliwość ze sobą zabrać.

Gdy musimy ze skuterem udać się do serwisu…

Całość zależy od tego, czy posiadamy dwusuwowy czy czterosuwowy skuter. W przypadku tego drugiego stawka z pewnością będzie trochę wyższa. W przypadku jednośladu dwusuwowego serwis Kymco mieści w sobie: wymianę oleju w przekładni, sprawdzanie stanu świecy zapłonowej, nadzorowanie funkcjonowania układu hamulcowego, analizowanie ciśnienia w oponach, zawieszenia, wyglądu oświetlenia, przeczyszczanie silnika i gaźnika oraz wszelkie inne uniwersalne czynności, które my samodzielnie zasugerujemy, przykładowo pozbycie się widocznej awarii. Jeśli posiadamy motor czterosuwowy serwis pokrywa dodatkowo zmianę oleju w napędzie, przeczyszczanie filtra oleju oraz dostrojenie zaworów. Należałoby na własną rękę ubezpieczać motor przed niepożądanymi czynnikami, m in. solą na ulicy w ciągu zimy. W takiej sytuacji nie powinniśmy nią kierować, gdyż sól jest fundamentalnym powodem powstawania korozji na wydechu. Po zimnych miesiącach warto zamienić olej oraz odmienne płyny, m.in. olej chłodzący, przekładniowy czy do łańcucha.

Wybrać warsztat czy renomowany serwis?

Klasyczny warsztat i ASO mają chyba tą samą liczbę atutów jak i słabości. Powinnyśmy jednakże poświęcić im moment, aby później w ogóle nie żałować błędnej decyzji. W renomowanej stacji, w jakiej dokonuje się inspekcji i renowacji środków transportu, możemy liczyć na odpowiedzialność i znakomitą jakość wykonywanych usług. Przegląd każdorazowo jest realizowany zgodnie z wyznaczonym harmonogramem, natomiast potwierdzeniem jego wykonania jest oznaczenie tego w książce gwarancyjnej. Klienci, którzy posiadają nowe skutery Kymco, muszą stawiać się każdorazowo w przydzielonym z wyprzedzeniem terminie. Jeśli skuter będzie posiadał dowolną poważną usterkę, wtedy ASO w ramach gwarancji może wykonać gratisową renowację. Dużym walorem przedstawionego serwisowania jest sposobność późniejszej sprzedaży pojazdu za korzystną stawkę.

Pozytywną stroną zwykłych warsztatów jest bez wątpienia stawka. Wielokrotnie w ASO trzeba zapłacić parę razy więcej za identyczną usługę. Z tej przyczyny odbiorcy jednośladów często ustalają naprawy oraz regenerację właśnie w takich lokalizacjach. Nie jesteśmy na straconej pozycji, jeżeli mechanik porusza się swobodnie w tej tematyce, m in. zyskał wcześniej kompetencje w naprawie poszczególnych modeli owych maszyn. Można się zetknąć również ze zdaniem: „ja nie będę takiego skutera naprawiał, bowiem się po prostu na tym praktycznie w ogóle nie znam”. W takiej sytuacji mechanik przynajmniej jest wobec nas bezpośredni. Złą stroną będzie tu niedostatek umiejętności, który jest stworzony tym, że nieautoryzowane punkty nie mają najzwyczajniej w świecie dostępu do profesjonalnych szkoleń. Natomiast w związku z tym do aktualnych informacji, np. o szczególnie zagmatwanej elektronice w konkretnym wariancie skutera. Mamy możliwość w takim przypadku wydzwaniać do sporej ilości serwisów, z czego większość nawet nie podejmie się zrealizowania usługi. Autonomiczne zakłady mają sposobność jednak specjalizować się w branży motorów, np. supermoto i w takiej sytuacji mamy okazję zyskać dobrą usługę za umiarkowaną cenę.

Ostatecznie trzeba mieć świadomość, iż gwarancja od producenta nie obejmuje w szeregu rozmaitych sytuacji, np. jeżeli zamontujemy w swym skuterze części od nieakceptowanego producenta albo jeżeli wcale nie będziemy używali pojazdu zgodnie z celem, do jakiego go stworzono (np. będziemy przekraczać stosowną prędkość, podróżować ryzykownie na pojedynczym kole). Jeżeli planujesz wyszukać dużo więcej zajmujących wiadomości na temat jednośladów kliknij w ów odnośnik – Skuter Kymco

Strona używa cookies
Ok