Meble wypoczynkowe - projektowanie wnętrz
Aranżacja mieszkania -meble nowoczesne
1 września, 2020
Chirurgia stomatologiczna Toruń - stomatologia estetyczna
Chirurgia szczękowa – zabiegi stomatologicznej
1 września, 2020

W dzisiejszych czasach przekonujemy się, że bez należytego wypromowania witryny internetowej, szanse na sukces naszej firmy są stosunkowo nieduże. Całe szczęście, że, dzięki nowoczesnym technologiom, Google opracowało zaawansowany system, dzięki któremu dotrzemy do Klientów, ulokowanych blisko nas. Żeby to właśnie nasz salon fryzjerski, serwis opon, restauracja, agencja nieruchomości i cokolwiek innego zostało odnalezione przez Interesantów z pobliża, nieodzowne jest należyte wypromowanie witryny w lokalnych wynikach wyszukiwania. Ma na nie wpływ dużo elementów, które przeanalizujemy w tym tekście.

Pozycjonowanie lokalne – co to jest?

Tłumacząc od podstaw, w pozycjonowaniu lokalnym chodzi o wypromowanie konkretnej strony w wyszukiwarkach. Od tradycyjnego pozycjonowania stron różni się jednak tym, że głównym celem będą wyszukujący z określonego grona, np. województwa, miejscowości, a nierzadko nawet jednej dzielnicy. Często jest tak, że wyszukiwarka jest w stanie samodzielnie określić, gdzie jest najbliższe naszemu położeniu duże miasto. Da się to bez problemów sprawdzić, klikając przycisk „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Załóżmy, że szukamy agencji nieruchomości. Jeśli wyszukujący jest w tym momencie w Toruniu, to wówczas wyszukiwarka wytypuje nam najlepiej wypozycjonowane agencji nieruchomości z Torunia. Dane statystyczne nie kłamią – ponad 95% Nabywców szuka priorytetowo spółek i usług z ich okolicy, by mieć je pod ręką. Powinniśmy poczynić co się da, aby trafili na właśnie naszą firmę, ponieważ przeszło 3/4 wyszukujących lokalnie zdecydowało się na zakup w późniejszym czasie, a powyżej 80% użytkowników nowoczesnych komórek i tabletów używa wyszukiwarek internetowych. Co najczęściej wpisują? Przede wszystkim są to restauracje, sklepy oraz usługi. Jeżeli masz własną restaurację, koniecznie musisz zadbać o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – od czego zacząć?

Analogicznie jak w temacie zwykłego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym nadal szczególnie istotną kwestią będzie optymalizacja witryny internetowej. Musimy systematycznie dodawać treść oraz postarać się, by teksty były możliwie jak najlepszej jakości. Pamiętajmy przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Powinniśmy teraz pochylić się nad technikami, które będą specyficzne dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.
Utworzenie strony w Google Moja Firma, które dokładniej przeanalizujemy poniżej,
linki z lokalnych stron – zadbajmy o to, aby informacje o naszej firmie opublikowano w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz stronach połączonych z branżą turystyczną,
zgodność danych identyfikujących przedsiębiorstwo – pilnujmy danych, które podajemy w katalogach firmowych i innych stronach. Jeżeli zmieniamy adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie uaktualnimy tego, to wtedy wyszukiwarka potraktuje nas jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Niezwykle istotne jest utworzenie konta naszej spółki w Google Moja Firma. Służy ona do tworzenia wizytówek spółek, które egzystują na lokalnym obszarze. Co możemy dzięki niej zyskać? Właściwe pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki spowoduje, że wyszukujący, używający lokalnych słów kluczowych z dużą dozą prawdopodobieństwa trafi na naszą wizytówkę, obejmującą adres witryny internetowej i telefon do naszej firmy. Samo utworzenie wizytówki nie jest zbyt skomplikowane, ale już pozycjonowanie wymaga sumienności i konkretnej wiedzy.

Żeby dodatkowo zwielokrotnić swoje szanse na zwabienie lokalnych Konsumentów, użyjemy usługi Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten składnik pozycjonowania lokalnego jest relatywnie trudny, ale zyski na rynku lokalnym z pewnością będą wymierne. Jak powinna wyglądać właściwie przygotowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć odpowiedni tytuł. Trzeba wejść w rolę szukającego i rozważyć, czego będzie szukał w wyszukiwarce. Najprościej będzie zawrzeć w tytule nazwę firmy oraz rodzaj proponowanych przez nas usług. Po tytule, wzbogacamy wizytówkę o aktualne dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – trzeba periodycznie je uaktualniać. Następnie ustalamy dla Twojej spółki jednostkowy kod vanity URL. Jest to ciąg liter, pojawiający się po adresie https://plus.google.com/, zazwyczaj w postaci nazwy firmy. Gdy już przejdziemy przez te elementy, to zostaje już tylko dobrać dobrą grafikę oraz zredagować opis działalności.

Nie zapominajmy – wizytówka wiąże się z wystawianiem nam opinii przez wyszukujących. Ich ilość oraz jakość mają wpływ na to, jak wysoko wylądujemy w wynikach wyszukiwania. Gdy zasłużymy na dużą liczbę dobrych opinii, to wówczas łatwo zauważymy ich pozytywny wpływ na znajdywanie kolejnych Nabywców oraz wypracowanie dominacji nad konkurencyjnymi firmami.

Pozycjonowanie lokalne to oszczędny i szybszy środek, na ulokowanie się w wynikach wyszukiwania niż zwykłe pozycjonowanie stron. Nie wiesz jak zacząć? Agencja reklamowa specjalizująca się w pozycjonowaniu lokalnym na pewno pomoże Ci poczynić pierwszy krok w kwestii pozycjonowania lokalnego.

Zapraszamy na naszą stronę internetową – porady, analizy

Pozycjonowanie stron Toruń

 

Strona używa cookies
Ok