Jak wybrać izolacje termiczne
2 lutego, 2021
Sklep internetowy przygotowany przez WordPress
2 lutego, 2021

Google Business czyli firma w mapach Google

Dodanie firmy w wizytówkach na mapach Google, przez funkcję Moja Firma dostępną w Google Business daje dużą ilość korzyści. Bazową jest dodanie precyzyjnego adresu działalności w mapach Google, w których partnerzy lub klienci mogą wyszukać nas i skorzystać z naszych usług bądź zainicjować współpracę. Wizytówka Google oferuje dużo praktycznych funkcjonalności, jakie oddziałują na jej pozycjonowanie i widoczność. Obok tego dużą korzyścią posiadania wizytówki jest wgląd w szczegółowe statystyki, jakie ułatwiają pracę, analizę skuteczności i budowanie strategii działań. Co więcej oferuje aplikacja Google Business?

Informacje

Żeby użytkownicy mogli łatwo odszukać firmę w mapach Google trzeba wypełnić informacje w wizytówce właściwie we wszystkich polach. Dodane informacje są nie tylko istotne dla klientów, ale też dla algorytmów Google, jakie całkowicie wypełnione witryny wyświetlają wyżej. W informacjach pojawiają się bazowe dane jak nazwa, adres albo numer kontaktowy i bardziej rozbudowane jak godziny otwarcia, obszar działania, strona WWW, atrybuty czy opis firmy. Taki opis jest szczególnie kluczowym elementem, ponieważ można zapisać w nim nie tylko informacje o firmie, ale także słowa kluczowe, poprze jakie firma będzie wyszukiwana.

Wpisy

Czy warto wstawiać wpisy, jeżeli na głównej stronie WWW prowadzimy bloga? Jak najbardziej. We wpisach w wizytówkach można dodawać interesujące treści, jakie dodatkowo zachęcą klientów do zapoznania się z firmą. Nie mamy gwarancji, czy użytkownik od razu dotrze na naszą główną witrynę WWW, z tego względu wpisy w wizytówkach w mapach mogą być najlepszym miejscem na zaprezentowanie się jako fachowca w swojej działalności. W sekcji wpisów w wizytówkach można dodawać interesujące mini artykuły (mini, ponieważ miejsca wystarcza na 1500 znaków), nowe produkty, oferty, a nawet wydarzenia. Dodatkowo można wzbogacić je o grafiki, a także wyposażyć w link przenoszący na przykład do strony usług lub najnowszej promocji. Wpis może być bez przerwy wyświetlany przez cały rok.

Opinie

Chociaż na opinie możemy wpłynąć tylko oferując doskonałą obsługę klienta lub dobrej jakości produkty, opinie to kluczowa część wizytówki. Wielu klientów kieruje się opiniami, wybierając sklep lub usługę, dlatego pozyskiwanie pozytywnych informacji zwrotnych oddziałuje na szersze zainteresowanie użytkowników. Dodatkowo pozytywna średnia opinii zachęca Google do pokazywania wizytówki na wyższej pozycji. Na opinie warto reagować i w tą techniką zawierać dobre kontakty z klientami.

Statystyki

Statystyki zaliczane są do szczególnie funkcjonalnych elementów wizytówek w mapach Google. Dzięki nim mamy wgląd w listy fraz wyszukiwanych przez użytkowników, na jakie wyświetlana jest wizytówka. Ponadto sprawdzamy jak klienci poszukują firmy. Bezpośrednie wyszukiwanie wskazuje ilość użytkowników, którzy wyszukują wizytówkę podając adres lub nazwę firmy. Statystyki wskazują także ilość użytkowników, jacy znaleźli wizytówkę przez kategorie, produkty i usługi lub przeglądając podobne marki. Obok tego można ocenić ilość wyświetleń wizytówki w mapach lub w wyszukiwarce. Wartościowe są również statystyki dotyczące ilości wizyt na stronie WWW, pytań o trasę i połączeń komórkowych.

Produkty i usługi

Uzupełnianie usług i produktów do wizytówki w mapach Google pozwala bezpłatnie zaprezentować użytkownikom obszar działalności firmy. Dzięki temu klient wie, czym zajmuje się firma i co znajduje się w jej ofercie. Tą metodą możemy zaprosić go do sprawdzenia witryny WWW, e-sklepu lub przekonać go do zakupu usług.

Zdjęcia

Zdjęcia w wizytówce w mapach Google nie tylko poprawiają ją wizualnie, ale przyjmują też wartość dla jej pozycji wyświetlania. Da się wstawiać je do wpisów, produktów, usług. Ponadto mamy możliwość pokazania firmy od zewnątrz i od wewnątrz, a także dodania multimediów zrealizowanych w czasie pracy lub prezentujących personel. Interesującą opcją są też zdjęcia 360° i pliki wideo.

Czat

Funkcja czatu w Google Moja Firma ułatwia ekspresowy kontakt pomiędzy klientem, a firmą. Jedyne, co trzeba zrobić to zainstalować aplikację Moja Firma na komórkę i włączyć funkcję czatu. Dzięki temu w łatwy i szybki sposób można wymieniać się informacjami i udzielać odpowiedzi na pytania klientów. Trzeba jednak pamiętać, że czat będzie przydatny tylko kiedy będziemy zdolni na bieżąco monitorować odbiorczą skrzynkę i szybko udzielać odpowiedzi na nadesłane wiadomości.

Witryna

Opcja stworzenia biznesowej witryny przez Google Moja Firma, może przede wszystkim sprawdzić się dla tych, co do tej pory nie nie przekonali się do posiadania witryny WWW. Poprzez business site można zbudować estetyczną witrynę firmową na podstawie informacji uzupełnionych w profilu wizytówki w mapach Google. Dodatkowo funkcja Moja Firma gwarantuje bazowe narzędzia edycji, jakie pomogą w paru krokach zbudować wartościową witrynę firmową. Opcja ta jest absolutnie darmowa.

Użytkownicy

Kierowanie wizytówką w Google może stać się bardzo proste zwłaszcza, że do każdej wizytówki można dołączyć użytkowników odpowiedzialnych za ich tworzenie albo aktualizowanie. Tą metodą współpracownicy też mogą otrzymać dojście do wizytówki i ją współtworzyć.

Pozycjonowanie stron Toruń

Strona używa cookies
Ok