Wideofilmowanie - Kamerzysta weselny - Kamerzysta ślubny - Filmowanie wesel
Wideofilmowanie wesel
Maj 13, 2017
Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Marketing internetowy – sprawdź co możesz zyskać
Maj 25, 2017

Pierwsze wrażenie,jest rzeczą, której pilnujemy przy różnych sytuacjach życiowych. Chcemy zrobić dobre wrażenie w przeciągu trwania rozmowy kwalifikacyjnej, na dziewczynie, jeśli trafiamy na imprezę klubową, czy negocjując w procesie sprzedaży. Na pierwszym wrażeniu w dużej mierze opiera się też home staging – a więc zespół wszystkich działań, pomagających zrobić dobre wrażenie na poszukującym domu, mieszkania, czy innej nieruchomości. Ci, którzy zdecydowali się na zakup mieszkania, przypuszczalnie zasugerują się właśnie pierwszym wrażeniem, toteż powinno się się postarać, by nasz dom prezentował się obłędnie. Ze wszystkimi szczegółami nie damy sobie rady sami, toteż warto skonsultować się z ekspertami od home stagingu. Po kolei jednak – zacznijmy od naszkicowania zarysu historycznego home stagingu.

W 1972 roku….

Aby zrozumieć home staging, przenieśmy się na moment do USA. To właśnie na tamtejszym rynku mieszkań odnalazła się Barbara Schwarz, posiadaczka firmy, zajmującej się projektowaniem wnętrz. Dziś już wiemy, że – projektowanie wnętrz było zaledwie przystankiem do koronnej specjalizacji Barbary Schwarz. Już jako zaprawiona w bojach agentka nieruchomości, Schwarz przez cały czas wypatrywała patentów, które gwarantowałyby wzrost popularności oferowanych przez siebie nieruchomości wśród Klientów. W 1972 roku przyszło jej do głowy, aby rzetelnie przygotować wnętrze konkretnej nieruchomości. Kazała wykonać wszelkie należyte prace remontowe, uprzątnąć cały obszar i ozdobić go tak, żeby nabywca był oczarowany nieruchomością. Jak wyszło? Nieruchomość została sprzedana dużo szybciej, niż ktokolwiek mógłby myśleć. Jakie były tego przyczny? Schwarz przekonała się, że przy rozjaśnieniu oraz wizualnym powiększeniu mieszkania – pierwsze wrażenie prawdopodobnego kupującego jest znacznie lepsze niż to było przed zastosowaniem techniki. Przez lata, Barbara Schwarz budziła podziw specjalistów od mieszkań w Stanach Zjednoczonych, a branża zwana home stagingiem weszła na stałe na rynek nieruchomości. Zgodnie z wyliczeniami z oficjalnej strony internetowej Schwarz przeszkoliła już z home stagingu przeszło milion osób, a na pewno jest autorką ważnych treści z tej dziedziny.

Wielka Brytania i nareszcie… Polska!

Przez lata home staging rozrastał się w Stanach Zjednoczonych i odnalazł się także w Wielkiej Brytanii, gdzie w większości przypadków Brytyjczycy mówią na niego property presentation albo property styling. Zjednoczone Królestwo zapragnęło przyswoić home staging, dzięki widowisku „House Doctor”, prowadzonemu przez Ann Maurice na Channel 5. Brytyjczycy także dowiedzieli się, że mogą sporo zarobić gdy wystawią ofertę sprzedaży dopiero po właściwym zadbaniu o posesję.

W naszym kraju home staging zagościł już w XXI wieku. Wynikało to z tego, iż ludzie poszukiwali na rynku pracy czegoś nowego i co za tym idzie powstał świeży, wolny zawód – homestager. Szczególnie od 2009 roku, widać zwiększony popyt na tego typu usługi.

Home staging dziś
Przez 45 lat, home staging przeobrażał się niemal codziennie, z powodu zmian w preferencjach ludzi, którzy znaleźli się na rynku domów. Barbara Schwarz zainicjowała dopracowany model, ale korzystający z niego musieli być przygotowanymi na wyzwania zmieniającej się mody.

Ostatnimi czasy, home staging to nie tylko działania wpływające pozytywnie na urodę mieszkania. Home staging bowiem to najzwyczajniej w świecie wdrożenie idei marketingu, który polega – zgodnie z definicją autorstwa przez Philipa Kotlera, cenionego marketingowego specjalisty – na „zyskownym dostarczeniu klientowi zadowolenia”.

Pole do popisu mają tutaj specjaliści od wizerunku, którzy mają możliwość stworzenia ciekawej oferty, która przyciągnie uwagę potencjalnego Kontrahenta. Już w czasach wdrażania innowacyjnej techniki przez Barbarę Schwarz było wiadomo, że psychologia sprzedaży, oparta na zasadzie pierwszego wrażenia Klienta jest niebagatelna w procesie home stagingu, a oferta przyciągająca uwagę jest ważnym elementem, który tylko i aż może zmusić ewentualnego nabywcę do obejrzenia mieszkania. W dobie łatwego dostępu do internetu i otaczającego nas szaleństwa na punkcie Social Media – oferta musi być przygotowana zarówno pod kątem branżowych portali, jak i gustów wielbicieli Facebooka. Pamiętajmy, że zrobienie odpowiednich obrazów powinno nastąpić już po dokładnym przygotowaniu mieszkania. Co się na takie preparowanie składa?

Usprawnienie modelu Schwarz

Pionierskie plany Barbary Schwarz głosiły, iż dużo zyskamy, zwiększając wizualnie pomieszczenia i rozjaśniając je. Dbać musimy o każdy detal – w tym na ułożenie mebli, które nie mogą zagracać pokoi i utrudniać wpadanie światła słonecznego. Niesamowite jest to, jak olbrzymia liczba osób nie pamięta o elementarnych rzeczach, takich jak posprzątanie walających się wszędzie ubrań, pojedynczych skarpetek oraz przewietrzenia pomieszczeń. Czynnikiem, który prawdopodobnie przekreśli nasz trud może być brzydki zapach w mieszkaniu – z pewnością odstraszy on Klienta.

Gdy pragniemy upewnić się, że proces home stagingu przyniesie odpowiednie efekty – lepiej wynająć ekspertów z biura nieruchomości, którzy zrobią wszystko co w ich mocy, aby nasza posiadłość wypadła wspaniale.

Więcej informacji i analiz ze świata nieruchomości – mieszkania.torun.pl

Strona używa cookies
Ok