Aby móc spokojnie wejść w płaszczyznę połączoną z marketingiem w internecie, odświeżmy sobie na początek jak działa sam marketing. Wiele osób utożsamia to z promocją konkretnego produktu, ale w praktyce jest to termin dużo szerszy. Proces marketingowy jest to złożona strategia, która ma nieść za sobą zyski w postaci dotarcia z naszym produktem do możliwie najliczniejszej grupy Kontrahentów. Żeby wcielić plany w życie, musimy przypilnować wielu czynników, do których należą należyta komunikacja z rynkiem, dobrze dobrane narzędzia do reklamowania, określenie grupy docelowej oraz ustalenie budżetu. W przeciągu trwania procesu, potrzebna jest regularna analiza zmian na rynku i otwarcie na potrzeby Klientów.
Rozwój technologii spowodował, że powstała charakterystyczna forma marketingu – marketing w sieci, nazywany też e-marketingiem. Dlaczego jest tak istotny? Przedsiębiorcy i właściciele firm otwierają się na działania w sieci, aby skorzystać z atutów świata on-line i przekonać do siebie kolejnych Odbiorców. Marketing internetowy to zespół wszystkich zabiegów, które kojarzymy z normalnej formy marketingu, ale do ich realizacji będziemy używać sieci on-line. Jeśli nasze metody będą właściwe, to wtedy widoczność naszej firmy w sieci stanowczo ulegnie poprawie, a nasz podstawowy cel – promocja oraz budowanie świadomości marki, idące w parze z jej korzystnym odbiorem zostanie osiągnięty. Głównym narzędziem, który wykorzystamy w marketingu on-line będzie strona www naszej spółki. Spośród najbardziej charakterystycznych różnic pomiędzy marketingiem offline, a marketingiem internetowym eksponujemy w pierwszej kolejności rolę Odbiorcy. Nie będzie ona w tym temacie bierna, przeciwnie, ma on możliwość prowadzenia ciągłego dialogu, poprzez m.in. przekazywanie stanowiska na temat naszego postępowania oraz wpływanie na zmiany w naszej kampanii marketingowej.
Do najczęściej spotykanych operacji, z którymi zetkniemy się przy kwestii marketingu internetowego należą m.in.:
– pozycjonowanie stron w internecie
– reklamy Google AdWords
– influencer marketing
– content marketing
– remarketing
– video marketing
– kampanie w mediach społecznościowych
– prowadzenie i pozycjonowanie blogów
– emailing
Opisywaliśmy już dość szeroko pozycjonowanie stron www, natomiast w tym artykule skupimy się na dwóch kategoriach marketingu w internecie – content marketingu i influencer marketingu, które mogą nam dostarczyć ogrom korzyści.
Ta branża marketingu internetowego będzie szczególnie opłacalna, jeśli naszym celem ma być pozyskanie nowych Odbiorców, ale zwłaszcza – zbudowanie z nimi długoterminowych i opierających się na wierności relacji. Jak do tego doprowadzić?
Content marketing korzysta w szczególności na zamieszczaniu w sieci internetowej treści o możliwie jak najlepszej jakości. Nie chodzi tutaj przede wszystkim o jednowymiarowy przekaz reklamowy, ale o wywołanie poruszenia u Nabywcy, który zdecyduje się pozostać z naszą korporacją na stałe. Jak zapewne wiecie sporo zależy w tej sytuacji od grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć. Treść powinna być dograna do jej zamiłowań, obyczajów oraz co ponadto istotne – zwyczajów kulturowych. Content marketing może być „podany” w różnorodnych formach, np.:
– artykuły branżowe,
– filmiki,
– grafiki,
– prezentacje multimedialne,
– inne
Forma ma oczywiście znaczenie, ale jeszcze większą wagę winniśmy przykładać do jakości upublicznianych przez nas treści. Jeśli Google zakwalifikuje je jako wartościowe, to wtedy zwiększy to perspektywy naszej firmy na bycie lepiej widocznym w wynikach wyszukiwania. Zatroszczmy się o to, żeby treści były autorskie i oryginalne. Jak wynika z części tekstu o content marketingu – najważniejsza będzie wartość merytoryczna.
Ta dziedzina marketingu internetowego jest obecnie bardzo często wykorzystywana. Dlaczego? Influencer – czyli osoba, która jest autorytetem w promowanej specjalności, lub też jest popularna ze względu na prowadzenie bloga, vloga lub popularnego profilu w mediach społecznościowych, może silnie rzutować na ewentualnych Odbiorców. Przy wyborze influencera musimy się kierować dziedziną, w jakiej działamy. Jeżeli chcemy reklamować sklep odzieżowy, w takiej sytuacji niezłym pomysłem stanie się wynajęcie influencera, który pisze bloga na temat mody.
W odnalezieniu odpowiedniego influencera mogą pomóc nam liczne fora, grupy na Facebooku lub po prostu wyszukiwarka internetowa. Należy pamiętać o tym, aby przed zatrudnieniem influencera do lansowania Twojej spółki, klarownie wskazać cele i zastanowi się jaki budżet jesteś w stanie na poświęcić na wynajęcie influencera. Zaangażowanie influencera powinno być składnikiem olbrzymiej strategii, która sprawi, że przekonamy do siebie Odbiorców.
Podsumowanie
Jak już zdążyliśmy się przekonać, marketing internetowy to wyjątkowo obszerna kwestia. Ogrom profitów, ale też sporo pracy do wykonania, jeśli nasza kampania ma przynieść profity. Nasze działania muszą być precyzyjnie ułożone, a później ustawicznie musimy reagować na zmiany na rynku.
Chcesz wiedzieć więcej? Zajrzyj na naszą stronę internetową – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/