Tłumacząc od podstaw, pozycjonowanie lokalne to promowanie wybranej strony w wyszukiwarkach. Od zwykłego pozycjonowania stron różni się jednak tym, że pod uwagę bierzemy wyszukujących z węższego obszaru, np. województwa, miejscowości, a nierzadko nawet wyznaczonej dzielnicy. Często jest tak, że narzędzie wyszukujące potrafi samodzielnie wybadać, gdzie mieści się najbliższe naszemu położeniu wielkie miasto. Możemy to bez problemów sprawdzić, korzystając z przycisku „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Załóżmy, że szukamy biura nieruchomości. Gdy wyszukujący jest w w tej chwili w Toruniu, to w takiej sytuacji narzędzie wyszukujące wytypuje nam najlepiej wypozycjonowane biura nieruchomości z Torunia. Liczby są jednoznaczne – ponad 95% Klientów szuka w pierwszej kolejności firm i usług z ich okolicy, by mieć do nich łatwy dostęp. Trzeba zrobić co się da, żeby znaleźli właśnie naszą firmę, bo powyżej 3/4 wyszukujących lokalnie dokonało zakupu w przyszłości, a więcej niż 80% korzystających z telefonów nowej generacji i tabletów korzysta z wyszukiwarek internetowych. Czego najczęściej szukają? W czołówce znajdują się restauracje, sklepy oraz usługi. Jeśli posiadasz restaurację działającą lokalnie, bezwarunkowo powinieneś zatroszczyć się o pozycjonowanie lokalne.
Tak samo jak w przypadku tradycyjnego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym nadal bardzo ważną kwestią będzie optymalizacja strony internetowej. Musimy cyklicznie dodawać teksty i postarać się, żeby treści były możliwie jak najwyższej jakości. Należy pamiętać przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Trzeba teraz pochylić się nad technikami, które są charakterystyczne dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.
– Stworzenie strony w Google Moja Firma, które dokładniej omówimy w dalszej części artykułu,
– linki z lokalnych stron – postarajmy się, aby informacje o naszej firmie pojawiały się w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz witrynach połączonych z branżą turystyczną,
– zgodność danych identyfikujących korporację – pilnujmy danych, które zamieszczamy w katalogach firmowych i innych witrynach. Gdy ulegnie zmianie nasz adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie odnawiamy tego, to wtedy narzędzie wyszukujące może nas zakwalifikować jako niewiarygodnych,
Nade wszystko ważne będzie stworzenie profilu naszej firmy w Google Moja Firma. Jest to narzędzie służące do zakładania wizytówek przedsiębiorstw, które egzystują na lokalnym rynku. Co możemy dzięki niej zrobić? Dobre pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki sprawi, że poszukujący, używający lokalnych słów kluczowych prawdopodobnie trafi na naszą wizytówkę, obejmującą adres witryny internetowej i telefon do naszej firmy. Samo stworzenie wizytówki nie jest relatywnie trudne, ale już pozycjonowanie wymaga rzetelności i określonej znajomości tematu.
Aby jeszcze pomnożyć swoje widoki na zwerbowanie lokalnych Kontrahentów, spożytkujemy usługę Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten fragment pozycjonowania lokalnego jest stosunkowo trudny, ale zyski na rynku lokalnym z pewnością będą zauważalne. Jak powinna wyglądać odpowiednio sformatowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć dobry tytuł. Musimy wejść w rolę szukającego i zastanowić się, czego będzie szukał w wyszukiwarce. Najprościej będzie umieścić w tytule nazwę firmy oraz rodzaj świadczonych przez nas usług. Po tytule, wzbogacamy wizytówkę o bieżące dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – należy na bieżąco je aktualizować. Następnie ustalamy dla Twojej firmy oryginalny kod vanity URL. Jest to ciąg liter, pojawiający się po adresie https://plus.google.com/, najczęściej jako nazwa zakładu. Jeżeli już mamy tamte elementy, to zostaje już tylko dobrać dobrą grafikę oraz zredagować opis działalności.
Pamiętajmy – wizytówka pozwala wyszukującym wystawiać opinie naszej firmie. Ich ilość i jakość mają wpływ na to, jak wysoko wylądujemy w wynikach wyszukiwania. Jeżeli pozyskamy większą liczbę przychylnych opinii, to wówczas łatwo zauważymy ich pozytywny wpływ na pozyskiwanie kolejnych Kontrahentów oraz tworzenie przewagi nad konkurencją.
Pozycjonowanie lokalne to oszczędny i szybszy sposób, na usytuowanie się w rezultatach wyszukiwania niż normalne pozycjonowanie witryn. Nie wiesz jak zacząć? Agencja reklamowa specjalizująca się w pozycjonowaniu lokalnym z pewnością pomoże Ci poczynić pierwszy krok w temacie pozycjonowania lokalnego.
Więcej – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/