Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Marketing internetowy – sprawdź co możesz zyskać
25 maja, 2017
Ocieplanie pianką PUR drewna
Ocieplanie pianką PUR
12 października, 2017

Obecnie da się zauważyć, że bez należytego wypozycjonowania witryny internetowej, szanse na powodzenie naszej firmy są stosunkowo niewielkie. Na szczęście, dzięki nieustającemu rozwojowi, Google stworzyło skomplikowany system, dzięki któremu dotrzemy do Klientów, ulokowanych blisko nas. Żeby to właśnie nasz salon fryzjerski, serwis samochodowy, restauracja, agencja nieruchomości i cokolwiek innego zostało odnalezione przez Konsumentów z Twojego sąsiedztwa, nieodzowne jest odpowiednie wypozycjonowanie witryny w lokalnych wynikach wyszukiwania. Wpływa na nie sporo elementów, którymi zajmiemy się w tym artykule.

Pozycjonowanie lokalne – co to jest?

Tłumacząc od podstaw, pozycjonowanie lokalne to promowanie wybranej strony w wyszukiwarkach. Od zwykłego pozycjonowania stron różni się jednak tym, że pod uwagę bierzemy wyszukujących z węższego obszaru, np. województwa, miejscowości, a nierzadko nawet wyznaczonej dzielnicy. Często jest tak, że narzędzie wyszukujące potrafi samodzielnie wybadać, gdzie mieści się najbliższe naszemu położeniu wielkie miasto. Możemy to bez problemów sprawdzić, korzystając z przycisku „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Załóżmy, że szukamy biura nieruchomości. Gdy wyszukujący jest w w tej chwili w Toruniu, to w takiej sytuacji narzędzie wyszukujące wytypuje nam najlepiej wypozycjonowane biura nieruchomości z Torunia. Liczby są jednoznaczne – ponad 95% Klientów szuka w pierwszej kolejności firm i usług z ich okolicy, by mieć do nich łatwy dostęp. Trzeba zrobić co się da, żeby znaleźli właśnie naszą firmę, bo powyżej 3/4 wyszukujących lokalnie dokonało zakupu w przyszłości, a więcej niż 80% korzystających z telefonów nowej generacji i tabletów korzysta z wyszukiwarek internetowych. Czego najczęściej szukają? W czołówce znajdują się restauracje, sklepy oraz usługi. Jeśli posiadasz restaurację działającą lokalnie, bezwarunkowo powinieneś zatroszczyć się o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – jakie działania podjąć?

Tak samo jak w przypadku tradycyjnego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym nadal bardzo ważną kwestią będzie optymalizacja strony internetowej. Musimy cyklicznie dodawać teksty i postarać się, żeby treści były możliwie jak najwyższej jakości. Należy pamiętać przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Trzeba teraz pochylić się nad technikami, które są charakterystyczne dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.
– Stworzenie strony w Google Moja Firma, które dokładniej omówimy w dalszej części artykułu,
linki z lokalnych stron – postarajmy się, aby informacje o naszej firmie pojawiały się w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz witrynach połączonych z branżą turystyczną,
zgodność danych identyfikujących korporację – pilnujmy danych, które zamieszczamy w katalogach firmowych i innych witrynach. Gdy ulegnie zmianie nasz adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie odnawiamy tego, to wtedy narzędzie wyszukujące może nas zakwalifikować jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Nade wszystko ważne będzie stworzenie profilu naszej firmy w Google Moja Firma. Jest to narzędzie służące do zakładania wizytówek przedsiębiorstw, które egzystują na lokalnym rynku. Co możemy dzięki niej zrobić? Dobre pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki sprawi, że poszukujący, używający lokalnych słów kluczowych prawdopodobnie trafi na naszą wizytówkę, obejmującą adres witryny internetowej i telefon do naszej firmy. Samo stworzenie wizytówki nie jest relatywnie trudne, ale już pozycjonowanie wymaga rzetelności i określonej znajomości tematu.

Aby jeszcze pomnożyć swoje widoki na zwerbowanie lokalnych Kontrahentów, spożytkujemy usługę Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten fragment pozycjonowania lokalnego jest stosunkowo trudny, ale zyski na rynku lokalnym z pewnością będą zauważalne. Jak powinna wyglądać odpowiednio sformatowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć dobry tytuł. Musimy wejść w rolę szukającego i zastanowić się, czego będzie szukał w wyszukiwarce. Najprościej będzie umieścić w tytule nazwę firmy oraz rodzaj świadczonych przez nas usług. Po tytule, wzbogacamy wizytówkę o bieżące dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – należy na bieżąco je aktualizować. Następnie ustalamy dla Twojej firmy oryginalny kod vanity URL. Jest to ciąg liter, pojawiający się po adresie https://plus.google.com/, najczęściej jako nazwa zakładu. Jeżeli już mamy tamte elementy, to zostaje już tylko dobrać dobrą grafikę oraz zredagować opis działalności.

Pamiętajmy – wizytówka pozwala wyszukującym wystawiać opinie naszej firmie. Ich ilość i jakość mają wpływ na to, jak wysoko wylądujemy w wynikach wyszukiwania. Jeżeli pozyskamy większą liczbę przychylnych opinii, to wówczas łatwo zauważymy ich pozytywny wpływ na pozyskiwanie kolejnych Kontrahentów oraz tworzenie przewagi nad konkurencją.

Pozycjonowanie lokalne to oszczędny i szybszy sposób, na usytuowanie się w rezultatach wyszukiwania niż normalne pozycjonowanie witryn. Nie wiesz jak zacząć? Agencja reklamowa specjalizująca się w pozycjonowaniu lokalnym z pewnością pomoże Ci poczynić pierwszy krok w temacie pozycjonowania lokalnego.

Więcej – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/

 

 

Strona używa cookies
Ok