Instalacje biogazowe biogazownie pochodnie do spalania biogazu odgazowanie składowiska odpadów
Nowoczesne instalacje biogazowe
18 listopada, 2016
Biogazownie pochodnie do spalania biogazu instalacje na biogaz
Technologie pozyskiwania biogazu
21 listopada, 2016

Parkingi lotniskowe w Gdańsku

Parking lotniskowy parking przy lotnisku w Gdańsku parking Bastion przy lotnisku w Gdańsku

Przed Tobą lot samolotem? To musisz wiedzieć!

Niewątpliwie istotne są trzy kroki: zamówienie parkingu przy lotnisku, przygotowanie „ładunku” według dokładnych reguł oraz odprawa. Parking powinien być położony tuż przy lotnisku, abyśmy nie musieli przemierzać jeszcze dodatkowej drogi z bagażami (czasami wyjątkowo kłopotliwymi). Musimy z wyprzedzeniem przeszukać tanie oferty w sieci oraz wyszukać parking z najłatwiejszym dojazdem i najszybszym dotarciem na lotnisko. Sporo firm umieszcza na swoich stronach Galerie zdjęć oraz filmy, z jakich możemy jednoznacznie wywnioskować, w jakim miejscu dokładnie znajduje się parking. Powinniśmy ujrzeć najbliższe otoczenie, zaznajomić się z mapami dojazdu i cennikiem. Jeśli mamy na uwadze ładunek, to należy zapoznać się z precyzyjnymi wiadomościami dla podróżnych udostępnionymi przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. W pierwszej kolejności z listą „rekwizytów” niedozwolonych do transportu w bagażu kabinowym, uproszczoną infografiką dotyczącą wnoszenia płynów, rozpylaczy oraz żelów na pokład samolotu. Przed odprawą trzeba:

  • przeanalizować warunki transportu, inaczej część umowy między podróżnym oraz przewoźnikiem
  • zweryfikować, czy mamy wszystkie dokumenty niezbędne do odprawy
  • zobaczyć, czy nasz ładunek (podręczny, notowany, niestandardowy) spełnia wymogi co do wielkości nałożonych przez przewoźnika
  • napisać numer telefonu linii lotniczej (bądź do call centre), który będzie potrzebny w przypadku ewentualnych pytań

Należy mieć na uwadze, że po dotarciu na lotnisko czekają nas dwa istotne kroki: odprawa biletowo – bagażowa oraz kontrola bezpieczeństwa. Zatem proponuje się, ażeby przybyć na lotnisko dużo przed czasem odlotu. Więc zarezerwowanie parkingu lotniskowego z przejazdem na lotnisko i odbiorem po przylocie jest niezmiernie funkcjonalnym i skutecznym wyjściem. Dzięki niemu można wygospodarować faktycznie wiele bezcennego czasu. Odprawa biletowo – bagażowa zaczyna się w momencie wyznaczonym przez przewoźnika oraz jest zaznaczona logo przewoźnika, nazwą portu finalnego, numerem rejsu i godziną odlotu. Tylko po otrzymaniu karty pokładowej oraz nadaniu bagażu należy skierować się do kontroli bezpieczeństwa. Odtąd trzeba spokojnie czekać, aż samolot będzie definitywnie przygotowany do lotu, a pracownicy obsługi pasażerskiej zaproszą nas na pokład.

Rodzaje bagażów i związane z nimi obostrzenia

Pierwszym wariantem jest ładunek rejestrowany, który jest przemieszczany całkowicie pod kontrolą przewoźnika. Podstawą zarejestrowania jest wydanie zawieszki bagażowej, natomiast obostrzenia dotyczą przede wszystkim jego wagi (nakładane są ponadplanowe odpłatności za połowę bądź całość bagażu i za tzw. „nadbagaż”). Bagaż podręczny wcale nie jest zapisywany i przez cały okres trwania lotu przebywa pod opieką podróżnego. Ograniczenia w wymienionym przypadku dotyczą ciężkości oraz gabarytów. Jeżeli nasz ładunek się w nich nie mieści, zostanie przetransportowany jak bagaż notowany. Natomiast bagaż niestandardowy dotyczy wyjątkowych rekwizytów, np. sprzętu sportowego. Doskonałym planem jest na pewno zmierzenie naszego ładunku (jeśli nie zaopatrzyliśmy się w specjalne torby albo walizki wytworzone zgodnie z wytycznymi podanymi przez ULC). Mamy możliwość to wykonać w mieszkaniu albo na parkingu lotniskowym, na który należy dotrzeć zdecydowanie wcześniej.

Materiały niemożliwe do transportu w bagażu podręcznym i notowanym

W ekwipunku podręcznym w żadnym przypadku nie możemy posiadać broni palnej (i wszelakiej pozostałej broni), rekwizytów o ostrych końcach lub granicach, tępych instrumentów, surowców eksplozyjnych, substancji zapalnych, chemicznych, toksycznych, płynów oraz towarów o analogicznej konsystencji. W ekwipunku ewidencjonowanym w ogóle nie wolno wozić żadnych środków eksplozyjnych, substancji łatwopalnych, chemicznych oraz toksycznych.

Do broni palnej należą, np. broń bojowa oraz sportowa (pistolety maszynowe, części składowe broni palnej, zapalniczki przypominające z wyglądu broń palną, czy wiatrówki i rewolwery pneumatyczne). Nie wolno przewozić toporów, łyżew, tasaków rzeźniczych, nożyczek o długości ostrza powyżej 6 cm czy urządzeń budowlanych, przykładowo stalowe łomy czy piły (należących do grupy przedmiotów o ostrych granicach bądź końcach). Do instrumentów tępych zaliczyć należy kije do golfa, kije bilardowe, rakiety do gry w „lacrosse”, itp. Zagrożeniem dla zdrowia pasażerów oraz załogi są dodatkowo detonatory, gaz i pojemniki na gaz, lont prochowy i detonujący, zapałki o przedłużonym ładunku siarkowym (tzw. sztormówki), oraz terpentyna i inne rozcieńczalniki do farb (zatem klasa: środki wybuchowe i substancje łatwopalne). Oprócz tego w kabinie w ogóle nie mogą znaleźć się kwasy i alkalia, rtęć, gaz łzawiący, miotacze żelu i płynów obezwładniających, materiały biologicznie niebezpieczne, a także żele, pasty, emulsje (przykładowo pasty do zębów, zupy, czy aerozole.

Bagaż rejestrowany w ogóle nie może zawierać zwłaszcza dwóch ostatnich wariantów rekwizytów, więc produktów wybuchowych oraz substancji toksycznych i chemicznych.

Jeśli jesteś zainteresowany ofertą postoju przy lotnisku w Trójmieście, kliknij w ten odnośnik – parking lotniskowy Gdańsk

Strona używa cookies
Ok